Resultaten patiëntentevredenheidsonderzoek 2024
De uitslagen van de enquête zijn geanalyseerd en worden besproken met het hele team.
Het patiëntentevredenheidsonderzoek dat wij in 2024 hebben afgenomen, laat zien dat patiënten over het algemeen tevreden zijn met de praktijk. Patiënten waarderen de positieve en ondersteunende houding van de deskundige medewerkers.
Patiënten vinden dat de praktijk telefonisch goed bereikbaar is. Ook zijn zij op de hoogte van de openingstijden van de praktijk en de vakanties.
Patiënten geven aan in goed overleg met de doktersassistent afspraken te kunnen maken met zowel de huisarts, doktersassistent als de praktijkondersteuner, wat hen het gevoel van inspraak en aanpassing aan persoonlijke behoeften geeft.
Patiënten ervaren dat het praktijkpand niet gehorig is, wat hun gevoel van privacy versterkt. De algehele indruk is dat de praktijk voldoet aan de verwachtingen van de patiënten, zij zijn met name tevreden over de bereikbaarheid van de praktijk.
Enkele patiënten geven aan het storend te vinden dat de huisarts telefonisch wordt onderbroken tijdens het consult. Als team hebben we besloten dat we dit willen verbeteren: wij gaan hier afspraken met elkaar over maken.
Uiteraard kunt u, ook zonder dat wij een patiënttevredenheidsonderzoek houden, uw mening/suggesties geven over onze praktijk. Dit kan mondeling maar ook via het mailadres van de praktijk.